Upozorňujeme, že nejsme e-shop, zboží či díly si lze vyzvednout pouze na prodejně.
Obchodní podmínky 1024
obchodní podmínky se plně řídí platným zněním občanského zákoníku, pokud máme uvedeno cokoliv rozdílně, platí to co je v obchodním zákoníku
- Úvodní ustanovení
1.1. Obchodní podmínky servisu Mobilní svět s.r.o. (dále jen „OPS“) se týkají všech servisních smluv společnosti Mobilní svět s.r.o. (dále jen „zhotovitel“), na jejichž základě zhotovitel poskytuje objednateli servisní službu, a jsou jejich nedílnou součástí. Pokud uzavřená servisní smlouva obsahuje úpravu odlišnou od úpravy v těchto OPS, má úprava v servisní smlouvě v daném rozsahu přednost před úpravou v OPS.
1.2. Servisní službou ve smyslu těchto OPS se rozumí: a) opravy dílů, strojů a zařízení včetně záručních b) úpravy dílů, strojů a zařízení c) údržba strojů a zařízení d) montáž strojů a zařízení e) expertní služby
1.3. Za opravu je považována činnost, kterou se zejména odstraňují vady věci. Za úpravu se považuje změna vlastností věci či změna povrchu věci. Expertními službami dle těchto OPS se rozumí provádění analýz a diagnostiky materiálů, dílů, strojů a zařízení a znalecké posudky.
1.4. Pokud není ze strany objednatele servisní služba specifikována, bude předmětem servisní služby obnova činnosti stroje či zařízení a to v rozsahu dle uvážení zhotovitele.
- Vznik smluvního vztahu
2.1. Smluvní vztah mezi zhotovitelem a objednatelem, jehož předmětem je servisní služba, (dále jen „smlouva“) lze uzavřít: a) písemně a to podpisem dokladu o přijetí zařízení k provedení servisní služby (dokument s názvem „potvrzení o přijetí zakázky“) objednatelem a zhotovitelem, není-li ve smlouvě stanoveno jinak, nebo b) zadáním opravy do našeho online systému na našem oficiálním webu www.mobilnisvetsro.cz a odeslání zařízení objednatelem příslušnou doručovací firmou
2.2. Za uzavření ústní Smlouvy se považuje předání zařízení třetí osobě k přepravě za účelem provedení servisní služby zhotovitelem dle čl. 10.1 těchto OPS. Smlouva je v tomto případě uzavřena okamžikem fyzického přijetí zařízení zhotovitelem k provedení servisní služby od třetí osoby. Za předání zařízení třetí osobě k přepravě za účelem provedení servisní služby se rozumí zejména zaslání zařízení k opravě prostřednictvím přepravní služby nebo držitele poštovní licence, kde objednatel vyjadřuje svou vůli k uzavření Smlouvy vyplněným webovým formulářem „Zadaní opravy“. Podpis Smlouvy a tím i souhlas s jejím uzavřením na straně objednatele pak nahrazuje buďto podpis objednatele v průvodním dopise přiloženém k zaslanému zařízení anebo vyjádření souhlasu s OPS, které je nedílnou součástí webového formuláře „Zadání opravy“ a jeho odeslání prostřednictvím e-mailu zhotoviteli. Vyplnění formuláře „Objednávka opravy“ a jeho odeslání zhotoviteli jakýmkoli způsobem je považováno z právního hlediska za platnou Smlouvu uzavřenou ve smyslu Občanského zákoníku.
2.3. Objednatel se předáním zařízení k servisní službě a uzavřením Smlouvy svobodně zavazuje plně a bez výhrad akceptovat tyto OPS zhotovitele a bez námitek na ně přistupuje. V případě odeslání vyplněného webového formuláře „Zadání opravy“ je objednatel na vyjádření souhlasu s uzavřením Smlouvy před jeho odesláním upozorněn tímto textem: Zaslání zařízení k opravě do servisního střediska je považováno z právního hlediska za platnou smlouvu uzavřenou ve smyslu Občanského zákoníku. Nedílnou součástí této Smlouvy, uzavřené mezi objednatelem a zhotovitelem, jsou Servisní podmínky zhotovitele. Objednatel prohlašuje, že se před odesláním zařízení do servisního střediska se Servisními podmínkami zhotovitele seznámil a bez výhrad je akceptuje. Servisní podmínky jsou dostupné na adrese www.mobilnisvetsro.cz
- Cena servisní služby
3.1. Součástí Smlouvy je cena servisní služby, vycházející z předem odsouhlasené ceny objednatelem. Tento souhlas dá objednatel ještě předtím, než zařízení odešle do servisního střediska. V případě, že objednatel pošle zařízení do servisního střediska, aniž by si nechal udělat cenový návrh a dodatečný cenový návrh nebude schválený – zhotovitel si bude účtovat diagnostiku a poštovné dle aktuálního ceníku.
3.2. Zhotovitel si vyhrazuje právo v průběhu realizace servisních služeb sjednanou cenu i vícekrát změnit a to dojde-li v procesu diagnostiky a realizace zakázky ke zjištění dříve neznámých skutečností, které mají vliv na cenu servisních sužeb. Vždy, když nová cena přesáhne poslední objednatelem schválenou cenu o více než 15%, zhotovitel si vyžádá nový souhlas se změnou ceny na straně objednatele.
3.3. Není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak, zavazuje se objednatel zaplatit zhotoviteli za servisní službu včetně dílů dodaných při servisní službě.
3.4. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za provedenou servisní službu vyúčtovanou částku, nepřesáhne-li naposledy sjednanou cenu o více než 15 %, a to bez povinnosti zhotovitele dále účtovanou konečnou cenu se objednatelem konzultovat.
3.5. Zhotovitel se zavazuje předložit objednateli ke schválení ceny zakázky, vycházející z výsledků odborné diagnostiky objednatelem sdělených závad zařízení. Není však povinností zhotovitele sdělit objednateli zdarma společně s cenovou nabídkou také výčet prací a materiálů, který povede k opravě zařízení.
3.6. Jestliže bude objednatel ještě před odsouhlasením ceny zakázky požadovat po zhotoviteli sdělení výčtu prací a materiálu, který povede k opravě zařízení, pak se jedná o požadavek na dodání produktu „expertní služby“, zhotovitelem poskytovaného za úplatu. Cena produktu „expertní služby“ je 500,– Kč vč. DPH. Tato cena bude objednateli, který si produkt „expertní služby“ vyžádal, účtována pouze v případě následného odmítnutí realizace zakázky, jelikož diagnostika příčin závady a zhotovení cenové nabídky je výsledkem časově i odborně náročné práce technika a dalších pracovníků zhotovitele.
3.7. Před dokončením servisní služby může objednatel od smlouvy odstoupit (tj. objednávku zrušit) v těchto případech: a) Pokud zhotovitel sdělí objednateli písemně nebo ústně svůj záměr zvýšit cenu servisní služby a objednatel s nově stanovenou cenou nesouhlasí. V takovém případě je však objednatel povinen uhradit zhotoviteli diagnostiku a poštovné dle aktuálního ceníku, bez ohledu na to, zda měl objednatel z částečného provedení opravy prospěch (došlo-li tedy například k částečnému odstranění vady apod.). Tímto ujednáním není dotčena platnost čl. 3.3 ani čl. 3.6 těchto OPS. b) Až do dokončení servisní služby může objednatel od smlouvy odstoupit (zrušit objednávku) i bez jakéhokoli důvodu, avšak v takovém případě je povinen objednatel zaplatit zhotoviteli částku, která připadá na již vykonané práce a objednaný či dodaný materiál. Zároveň má zhotovitel právo na objednateli požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s odstoupením od smlouvy (doprava materiálu od objednatele, odstupné subdodavatelům apod.)
3.8. Odmítne-li objednatel zaplatit cenu účtovanou dle Smlouvy a OPS, bude toto jednání považováno za porušení Smlouvy na straně objednatele. Nedojde-li k jiné dohodě zhotovitele s objednatelem, je zhotovitel oprávněn podle § 1395 a násl. občanského zákoníku využít zadržovací (retenční) právo a zařízení objednateli až do zaplacení ceny nevydat. Je-li objednatel v prodlení se zaplacením ceny servisních služeb, je povinen zaplatit zhotoviteli rovněž zákonné úroky z prodlení za dobu, po kterou prodlení objednatele trvá.
3.9. Objednatel je povinen dodat zařízení k opravě odheslované anebo hesla před opravou sdělit. V případě, že bude v rámci diagnostiky anebo testování zařízení servisem nutné překonat neznámé heslo, bude objednateli naúčtována tato práce dle platného ceníku nad rámec schváleného rozpočtu opravy.
3.10 Za data uložená v opravovaném zařízení zhotovitel neručí. Před odesláním zařízení zhotoviteli nebo předání osobně do opravy je objednatel povinen si data zálohovat.
3.11 Cenový návrh je platný 10 kalendářních dnů od jeho odeslání. V případě, že objednatel na cenový návrh nebude reagovat do 10 kalendářních dnů, stává se tento cenový návrh neplatný. V případě, že objednatel cenový návrh akceptuje, je objednatel povinen zařízení doručit do servisního střediska nejpozději do 10 kalendářních dnů. Pokud objednatel doručí zařízení do servisního střediska 11 kalendářní den nebo později, cenový návrh tímto ztrácí platnost, ale objednatel si může vyžádat cenový návrh nový. Pokud zařízení přijde 11 kalendářní den nebo později, zhotovitel provede diagnostiku a pošle nový cenový návrh. V případě neschválení nového cenového návrhu je objednatel povinen zaplatit diagnostiku a poštovné dle aktuálního ceníku.
3.12 V případě, že nelze objednanou službu (zakázku) provést, je objednatel povinen zaplatit náklady vynaložené na zjištění závady. náklady na zjištění závady může zhotovitel požadovat po objednateli předem ve formě nevratné zálohy, nebo běžnou zálohu následně řádně vyúčtovat.
- Fakturace, platební podmínky a způsob úhrady
4.1. Zhotovitel je oprávněn požadovat uhrazení zálohy na provedení servisní služby popř. vystavit zálohovou fakturu, a to až do 100% ceny servisní služby. V takovém případě je úhrada zálohy či zálohové faktury podmínkou dodání servisní služby. Uhrazená záloha bude odečtena od celkové ceny na konečném vyúčtování či konečné faktuře – daňovém dokladu.
4.2. V případě prodlení objednatele s úhradou ceny činí úrok z prodlení ve výši 0,5 % denně z dlužné částky denně.
4.3 Opravené zařízení odesílá zhotovitel objednateli přepravní službou po předchozí úhradě, nebo dobírkou nebo si může objednatel opravené zařízení vyzvednout na kamenné prodejně, kde úhrada proběhne v hotovosti. Na fakturu opravné zboží nezasíláme.
- Ukončení servisní služby
5.1. Předběžný termín dokončení servisních služeb je dohodnut dopředu s objednatelem, ještě před uzavřením smlouvy. Po dokončení servisní služby je objednatel zpravidla informován zhotovitelem prostřednictvím SMS či e-mailovou zprávou.
5.4. Podle přílušného ustanovení občanského zákoníku je objednatel povinen vyzvednout si předmět smlouvy nejpozději do 14 kalendářních dnů od termínu dokončení jeho opravy. Neučiní-li tak, pak je objednatel povinen zaplatit poplatek za uskladnění, který činí 10,– Kč vč. DPH/kalendářní den.
5.5. V době, po kterou je objednatel v prodlení s převzetím předmětu Smlouvy, přechází na objednatele nebezpečí ztráty, zničení, poškození a nahodilé zkázy věci.
5.6. Nevyzvedne-li si objednatel předmět smlouvy ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen jej vyzvednout, provede zhotovitel fyzickou likvidaci zařízení bez nároku objednatele na náhradu škody. Zhotovitel si rovněž vyhrazuje právo takto nevyzvednutou věc prodat či jinak využít za účelem kompenzace objednatelem neuhrazených nákladů vynaložených v souvislosti se servisními službami.
- Záruky
6.1. Zhotovitel poskytuje na provedené servisní práce (viz. bod 1.2 těchto SP) záruku v délce 3 měsíců od okamžiku převzetí zařízení objednatelem ve smyslu Občanského zákoníku. Na vytknutí vad je zákonná lhůta 2 roky. vady lze vytknout ve všech provozovnách zhotovitele včetně sídla firmy.
6.2. Objednatel je povinen ve vlastním zájmu překontrolovat plnou funkčnost zařízení bezprostředně po jeho převzetí zařízení od zhotovitele či třetí osoby nejpozději však do 24 hodin po převzetí od zhotovitele. Na pozdější reklamace závad, jež přímo nesouvisí s provedenou prací, nebude nahlíženo jako na záruční. Tento odstavec se netýká záruky na opravenou závadu, jež byla předmětem servisních služeb.
- Záruční opravy
7.1. Zhotovitel je ze zákona povinen vyřídit požadavek na záruční servisní služby (reklamaci – vytčení vady) do 30 dní od uplatnění reklamace nebo přijetí zařízení k záruční opravě.
7.2. Servisní podmínky záručních oprav se řídí dle Občanského zákoníku a dle podmínek jednotlivých výrobců či distributorů.
7.3 Zhotovitel po provedení diagnostiky neuznává záruku v případě těchto zjištěných závad a poškození: Oxidace; Nepovolený zásah do softwaru (ROOT nebo jailbreak); Neodborný zásah; Mechanické poškození – mechanické poškození krytů, mechanické poškození LCD a dotykového skla, poškození dotykového skla poškrábáním, mechanické poškození bateriového konektoru, mechanické poškození USB konektoru, utržený komponent, stopy po nárazu.
- Omezení ručení zhotovitele za zařízení dodaná objednatelem k provedení servisní služby
8.1. Zhotovitel z principu nemůže ručit a neručí za data uložená na datových médiích a zařízeních objednatele a tato data je oprávněn v průběhu servisního zásahu smazat. Objednatel by tedy měl data před předáním zařízení k servisnímu zásahu i v běžném provozu průběžně zálohovat.
8.2. Zhotovitel neručí za skryté vady výrobku, na něž nebyl objednatelem prokazatelně upozorněn, za případná zhoršení již existujících vad výrobku, které existovaly před přijetím zakázky (např. praskliny, poruchy funkčnosti zařízení, které se nepodaří opravit apod.), za závady vzniklé opotřebením během nutných vstupních a výstupních testů, za závady k nimž dochází samovolně během provozu bez vnějších příčin.
8.3. Zhotovitel ručí za funkčnost zařízení po servisním zásahu v rozsahu sjednaném v objednávce zakázky nebo v rozsahu odpovídajícím běžným výstupním testům zařízení. Všechny závady nevyhovující těmto kritériím v případě pozdější reklamace budou považovány za mimozáruční záležitost.
8.4. Nepodaří-li se zhotoviteli provést objednanou servisní službu (např. z technických či finančních důvodů), nebo odstoupí-li objednatel od Smlouvy, bude zařízení uvedeno do původního stavu jen, je-li to technicky možné, a zaplatí-li objednatel náklady na práci s tímto spojenou dle „Ceníku služeb“ zhotovitele.
8.5. Zhotovitel je oprávněn provést na zařízení technické úkony, které jsou nutné k zjištění finanční náročnosti celkové servisní služby, bez nároku objednatele na bezplatné uvedení zařízení do původního stavu, nedojde-li z technických či finančních důvodů k dokončení zakázky.
8.6. Zhotovitel odpovídá za škodu na zařízení svěřenému objednatelem k provedení servisního zásahu, a to od okamžiku jeho fyzického převzetí. V případě ztráty svěřeného zařízení nebo poškození svěřeného zařízení z jiných důvodů než jsou vyjmenovány v těchto SP, nahradí objednateli škodu na zařízení do výše skutečné hodnoty zařízení odpovídající typu zařízení, jeho stáří a druhu poškození, s nímž bylo prokazatelně fyzicky předáno zhotoviteli k provedení servisní služby. Jestliže nedojde ke shodě zhotovitele a objednatele ve výši náhrady škody, pak může objednatel nechat výši škody stanovit certifikovaným soudním znalcem v předmětném oboru. Takto stanovená výše škody bude oběma stranami považována za konečnou a nezpochybnitelnou.
8.7. Objednatel bere na vědomí, že zhotovitel neodpovídá a neručí za jakékoli náklady, které vyvstanou objednateli v souvislosti s opravou zařízení, tj. například ušlý zisk, náklady na telefonní poplatky, internetové připojení, dopravné apod.
8.8. Pro případ sporů ve věci závad nebo poškození zařízení předaných zhotoviteli k provedení servisního zásahu je v zájmu objednatele zdokumentovat nezpochybnitelným způsobem stav zařízení, a to před jeho předáním třetí osobě k přepravě nebo zhotoviteli, např. nafocením poškozených míst, viditelného mechanického opotřebení dílů apod. Zhotovitel nenese zodpovědnost za taková opotřebení nebo mechanická poškození objednatelem předaných zařízení, která není objednatel schopen prokazatelně deklarovat jako vzniklá u zhotovitele. Za prokazatelnou dokumentaci stavu zařízení před opravou se nepovažuje jednostranné prohlášení objednatele ve Smlouvě o stavu předávaného zařízení – zhotovitel provádí veškeré servisní zásahy na zařízeních použitých a slovně nelze stupeň opotřebení jednoznačně a nezpochybnitelně popsat.
8.9. U zakázek předávaných objednatelem zhotoviteli nepřímo (tj. webovou objednávkou opravy nebo odesláním zařízení zhotoviteli objednatelem prostřednictvím třetí osoby) nemá zhotovitel možnost ovlivnit text, který uvádí objednatel v Objednávce opravy nebo průvodním dopise zařízení. Na veškeré texty uvedené objednatelem v takto provedené objednávce (Smlouvě) je nahlíženo jako na jednostranná prohlášení objednatele a nejsou pro zhotovitele právně závazná, protože se tyto texty přenášejí bez zásahu zhotovitele automaticky do textu Smlouvy a tato je na straně zhotovitele takto vytištěná v souladu s bodem 2.2 těchto SP. Dále nemá zhotovitel za povinnost v okamžiku převzetí věci k opravě provést komplexní testy zařízení, kterými by prověřil všechna tvrzení objednatele uváděná ve Smlouvě – zvláště ta, která nejsou na první pohled zřejmá, a to jak u osobního předání věci k opravě tak u zařízení předávaných k opravě prostřednictvím třetí osoby. Jestliže zhotovitel v průběhu servisní činnosti zjistí nesoulad mezi tvrzeními uvedenými objednatelem a skutečností, pak za nesoulad není zodpovědný a má právo uvést text Smlouvy do souladu se skutečností. Zároveň na tento nesoulad upozorní objednatele. Zjištění nesouladu tvrzení objednatele se skutečností je zhotovitel oprávněn provést kdykoli, nikoli jen ve chvíli převzetí a přijetí zařízení do opravy. Tento odstavec se týká především popisu stavu zařízení, výčtu dodaného příslušenství a objektivně těžko zjistitelných údajů o zařízení na první pohled neviditelných, jako je přítomnost, kapacita a stav datových nosičů, funkčnost zařízení, kvalita zobrazení, hlučnost, mechanické opotřebení dílů, kapacita akumulátorů, konfigurace zařízení apod.
8.10. Zhotovitel není zodpovědný a neručí za jakékoli problémy, zaviněné vzájemnou nekompatibilitou mezi hardwarovými komponenty, mezi instalovaným hardwarem a softwarem ani mezi softwarovými produkty.
8.11. Zhotovitel není rovněž zodpovědný za funkčnost jakéhokoli software včetně operačních systémů provozovaných objednatelem na servisovaném zařízení.
- Vadné díly a jejich výměna
9.1. Nepožaduje-li objednatel ve Smlouvě vrácení vadných dílů po provedené opravě, zavazuje se zhotovitel v rámci provádění servisní služby ekologicky zlikvidovat vyměněné vadné díly na vlastní náklady.
9.2. Zhotovitel si vyhrazuje právo v případech, kdy je možnost sehnání servisních dílů omezená anebo nerentabilní, v servisních zakázkách nahradit originální vadné díly odpovídajícími ekvivalentními náhradními díly a součástkami, které zajistí u opravovaného zařízení požadované funkce stejně kvalitně jako díl originální.
9.3. Objednatel bere na vědomí, že u některých druhů oprav zařízení dochází při demontáži, diagnostice nebo výměně vadných součástek k nevratnému mechanickému, tepelnému, elektrickému nebo chemickému poškození těchto součástek a v těchto případech není technicky možné uvést zařízení do stavu přesně odpovídajícího stavu před servisním zásahem, pakliže nedojde k úspěšnému dokončení opravy z technických, ekonomických nebo jiných objektivních nebo subjektivních důvodů.
- Doprava zařízení k opravě
10.1. Zákazníci mohou využít služeb držitele poštovní licence, případně jiných zasílatelů či přepravních služeb (dále též „třetí osoba“) k zaslání zařízení k provedení servisního zásahu na adresu provozovny Mobilní svět s.r.o., Chelčického 328, 50002 Hradec Králové (dále jen „Služba“). Objednatel může zařízení přinést i osobně na kamennou prodejnu v ulici Chelčického 328, Hradec Králové.
10.2. Objednatel je povinen seznámit se před odesláním zařízení v případě využití Služby s přepravními podmínkami příslušné třetí osoby, zvláště co se týká hmotnosti a způsobu balení zásilek, a tyto podmínky dodržet.
10.3. Zhotovitel neručí za způsob zabalení zasílané techniky objednatelem ani za případné škody vzniklé na zásilce v důsledku jeho přepravy od objednatele ke zhotoviteli, jelikož nemá možnost způsob balení zásilky ovlivnit.
- Postup reklamace zařízení poškozeného při přepravě k objednateli
11.1. Zjistí-li objednatel poškození zařízení po jeho zpětném dodání třetí osobou, je pro uznání reklamace a nároku na náhradu škody bezpodmínečně nutné nahlásit reklamaci balíku neodkladně na expediční oddělení zhotovitele (tel. +420 777 944 344) a zároveň poslat e-mailem hlášení škody na adresu telefony@mobilnisvetsro.cz. V této zprávě je nutné uvést číslo balíku, číslo zakázky, podrobný slovní popis poškození balíku a jeho obsahu.
11.2. Má-li objednatel možnost škodu nafotit, je přínosné poslat e-mailem i tyto podklady pro uplatnění reklamace škody.
11.4. S balíkem a jeho obsahem nesmí příjemce zásilky jakkoli manipulovat (v žádném případě nelikvidovat obal zásilky) do té doby, dokud neobdrží pokyny od zhotovitele, jak má dále s reklamací postupovat. V žádném případě nesmí příjemce zásilky odeslat poškozený balík ihned zpět zhotoviteli bez toho, že by dodržel výše předepsaný postup.
11.5. V případě pochybností o zavinění škody na straně přepravní služby musí objednatel umožnit vyšetření škody reklamačním pracovníkem přepravní služby na místě, kde byla škoda příjemcem balíku zjištěná.
- Závěrečná ustanovení
12.1. OPS jsou dostupné na webových stránkách http://www.mobilnisvetsro.cz/. Součástí Smlouvy jsou OPS platné k datu přijetí zakázky zhotovitelem.
12.2. Objednatel má právo vyžádat si zdarma 1 výtisk OPS, platných ke dni uzavření Smlouvy, na kterékoli pobočce zhotovitele.
12.3. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené OPS Občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a Zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou jiný subjekt, řídí se vztahy neupravené OPS, vše ve znění novel.
12.4. Dostane-li se některý článek Smlouvy nebo OPS zhotovitele vlivem novelizací právních předpisů, anebo přijetím nových právních předpisů do rozporu s právním řádem České republiky, pak je platnost příslušného článku ovlivněna aktuálním zněním právního předpisu a v rozsahu neplatnosti příslušného ustanovení má přednost znění aktuálního právního předpisu před Smlouvou a OPS. Zneplatnění části smlouvy dle tohoto bodu nemá vliv na platnost zbývajících bodů Smlouvy a OPS.
Mobilní svět s.r.o – odpovědná osoba Stanislav Ehl
Provozovna: Chelčického 328/18
50002 Hradec Králové
IČ: 25992724
zapsán v OR vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 18847, sídlo společnosti je : Hradec Králové 50003, Luční 454/4
PRAVIDLA OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
- Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (Nařízení GDPR) a souvisejícími právními normami.
- Prodávající informuje kupujícího, že za účelem naplnění kupní smlouvy a povinností vyplývajících z daňových předpisů bude zpracovávat osobní údaje kupujícího pouze po nezbytně dlouhou dobu, a to zejména: jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
- Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely na dobu neurčitou, bude prodávající uchovávat osobní údaje, a to jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo za účelem zasílání marketingových sdělení.
- Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů cookies pro účely marketingu, bude prodávající uchovávat osobní údaje, a to IP adresa a údaje o chování kupující v síti internetu za účelem optimalizace reklamních sdělení. Bližší informace jsou uvedeny v souhlasu s povolením cookies na webové stránce prodávajícího.
- Prodávající informuje kupujícího, že může prodávajícího (resp. Správce osobních údajů) požádat o opravu osobních údajů a jejich doplnění, omezení zpracování osobních a vymazání osobních údajů. Dále má též kupující právo vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost osobních údajů. V případě, že kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů na základě dobrovolného souhlasu za účelem zasílání marketingových sdělení a zpracováním osobních údajů cookies, má kupující právo odvolat kdykoli tento svůj souhlas, aniž je tím dotčena zákonnost zpracování daného osobního údaje založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním.
- Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Prodávající informuje, že osobní údaje bez souhlasu kupujícího předává zejména za účelem plnění smlouvy spedičním partnerům dopravujícím zboží a orgánům státu na základě zákonné povinnosti či rozhodnutí státního orgánu.
- Kupující je oprávněn se dotázat jak a kdy bylo s jeho osobními údaji nakládáno.
- Prodávající informuje kupujícího, že dozorovým orgánem, pokud se týká nakládání s osobními údaji je Úřad pro ochranu osobních údajů, www.uoou.cz . V případě, že je kupující přesvědčen o poškození jeho práv v souvislosti porušením právních předpisů upravujících nakládání s osobními údaji, může podat stížnost dozorovému orgánu.
- Prodávající, obchodní společnost Mobilní svět s.r.o, IČ:25992724, sídlem Hradec Králové, Luční 454/, PSČ: 50003, je správce osobních údajů, kontaktní údaje
– Korespondenční adresa …………………………………………………….
– Emailová adresa …….@…………….cz
– Telefonní číslo
– Za správce osobních údajů jedná ve věci zpracování osobních údajů zástupce ………………… ZPRAVIDLA JEDNATEL
Informační povinnost při vzniku sporu
Podle § 14 odst. (2) ZOS „v případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.“
Trvalým nosičem dat je jakýkoli nástroj, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi ukládat informace určené jemu osobně, a to způsobem vhodným pro jejich budoucí použití, po dobu přiměřenou jejich účelu, a který umožňuje reprodukci uložených informací v nezměněném stavu. V praxi se bude jednat především o elektronickou poštu.
„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2 – Nové Město
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Při smlouvách uzavíraných distančním způsobem – povinnosti dle § 1820 občanského zákoníku – sdělení před uzavřením smlouvy:
Dle zákona č. 89/2012 Sb. , občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů:
(Změna: 460/2016 Sb. (část)
Změna: 460/2016 Sb.
Změna: 460/2016 Sb. (část), 303/2017 Sb.
Změna: 111/2018 Sb.
Změna: 171/2018 Sb.
Změna: 163/2020 Sb.
Změna: 33/2020 Sb.
Změna: 192/2021 Sb.
Změna: 429/2022 Sb.
Změna: 374/2022 Sb.
Změna: 414/2023 Sb.
Změna: 31/2024 Sb.)
Oddíl 2
Smlouvy uzavírané distančním způsobem a smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory
Pododdíl 1
Obecná ustanovení
§ 1820
Sdělení před uzavřením smlouvy
(1) Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a používá-li při něm podnikatel výhradně alespoň jeden komunikační prostředek, který umožňuje uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran (dále jen „prostředek komunikace na dálku“), nebo směřuje-li takové jednání k uzavření smlouvy mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku,
a) údaje o hlavních vlastnostech zboží nebo služby v rozsahu odpovídajícím použitému prostředku komunikace na dálku a povaze zboží nebo služby,
b) údaje o své totožnosti,
c) adresu sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty, případně i údaje o jiném prostředku on-line komunikace, který podnikatel též poskytuje za účelem rychlé a účinné komunikace a který spotřebiteli umožňuje uchovat písemnou komunikaci s podnikatelem v textové podobě, včetně data a času jejího uskutečnění; v případě, že podnikatel jedná za jiného podnikatele, také údaje o jeho totožnosti a sídle,
d) adresu provozovny, pokud se liší od adresy sídla, a v případě, že podnikatel jedná za jiného podnikatele, také adresu, na niž může spotřebitel zaslat stížnost,
e) celkovou cenu a náklady na dodání podle § 1811 odst. 2 písm. c) a e); v případě smlouvy uzavírané na dobu neurčitou nebo smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, sdělí tento údaj také za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná,
f) údaj o přizpůsobení ceny osobě spotřebitele na základě automatizovaného rozhodování, byla-li cena takto přizpůsobena,
g) náklady na prostředky komunikace na dálku, pokud se liší od základní sazby,
h) způsob platby, způsob a čas dodání nebo plnění a případně pravidla vyřizování stížností,
i) podmínky, lhůtu a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, pokud lze tohoto práva využít; náležitosti vzorového formuláře stanoví prováděcí právní předpis,
j) údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, výši nákladů spojených s vrácením zboží, nemůže-li být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou,
k) údaj, že při odstoupení od smlouvy po předložení žádosti o započetí plnění již v průběhu lhůty pro odstoupení podle § 1824a odst. 3 nebo podle § 1828 odst. 5 musí spotřebitel podnikateli poskytnout úhradu podle § 1834,
l) údaj, že spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, je-li tomu tak, nebo údaj o tom, za jakých podmínek mu právo na odstoupení od smlouvy zanikne,
m) údaj o existenci práv z vadného plnění, případně také o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách,
n) údaj o kodexu chování, pokud se jej podnikatel zavázal dodržovat v souvislosti s některou obchodní praktikou nebo odvětvím jeho podnikání a o tom, jak lze obdržet jeho kopii,
o) údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou nebo má-li být závazek automaticky prodlužován,
p) nejkratší dobu, po kterou budou trvat spotřebitelovy povinnosti ze smlouvy, má-li být smlouvou určena,
q) údaj o povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, je-li vyžadována, a o jejích podmínkách,
r) údaje o funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě podle § 1811 odst. 2 písm. h) a i), a
s) údaj o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování sporů spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
(2) Podnikatel splní povinnost sdělit údaje podle odstavce 1 písm. i) až k) také tehdy, poskytne-li spotřebiteli vyplněné vzorové poučení o možnosti odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí právní předpis.
(3) Má-li být smlouva uzavřena ve veřejné dražbě podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, mohou být údaje o podnikateli podle odstavce 1 písm. b) až d) nahrazeny údaji o dražebníkovi.
§ 1821
Pokud podnikatel spotřebiteli nesdělil údaje o dalších daních, poplatcích a jiných obdobných peněžitých plněních nebo nákladech, které spotřebitel ponese podle § 1820 odst. 1 písm. e) nebo j), není spotřebitel povinen tyto daně, poplatky, jiná obdobná peněžitá plnění nebo náklady podnikateli hradit.
§ 1822
Obsah smlouvy
Údaje o obsahu závazku, které podnikatel sdělil spotřebiteli před uzavřením smlouvy, se stávají obsahem smlouvy, ledaže si strany výslovně ujednaly určitou náležitost jinak.
§ 1823
zrušen
Smlouvy uzavírané distančním způsobem
§ 1824
(1) Sjednává-li se smlouva prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli údaje podle § 1820 odst. 1 nebo mu je zpřístupní vhodným způsobem vzhledem k použitému prostředku komunikace na dálku. Údaje poskytované v textové podobě musí být čitelné.
(2) Pokud prostředek komunikace na dálku neumožňuje poskytnout spotřebiteli všechny údaje, obdrží spotřebitel před uzavřením smlouvy alespoň údaje podle § 1820 odst. 1 písm. a), b), e), i) a o) s výjimkou vzorového formuláře pro odstoupení. Ostatní údaje, včetně vzorového formuláře pro odstoupení sdělí podnikatel spotřebiteli vhodným způsobem podle odstavce 1.
§ 1824a
(1) Podnikatel vydá spotřebiteli potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím
uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží nebo před tím, než začne poskytovat službu. Potvrzení musí obsahovat údaje podle § 1820 odst. 1, pokud je podnikatel spotřebiteli neposkytl v textové podobě již před uzavřením smlouvy.
(2) Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, obsahuje potvrzení také údaj, že spotřebitel výslovně souhlasí se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a že bere na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy podle § 1837 písm. l).
(3) Je-li předmětem závazku poskytování služby nebo dodávky vody, plynu nebo elektřiny, které nejsou prodávány v omezeném objemu nebo v určitém množství, nebo tepla z dálkového vytápění za úplatu, začne podnikatel s plněním ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy pouze na výslovnou žádost spotřebitele; na to ho podnikatel upozorní a poučí ho, že poskytnutím plnění zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy podle § 1837 písm. a).